U današnjem brzom i konkurentnom poslovnom okruženju, davanje prioriteta „wellbeing-u“ zaposlenih više nije samo nešto o čemu je dovoljno pričati – to je strateški imperativ za njegovanje zdrave, angažirane i produktivne radne snage. Osim toga, potrebno je znati da stvaranje „wellbeing“ kulture na radnom mjestu ide mnogo dalje od ponude nekoliko časova joge, zdravih snack-ova ili obezbjeđenog pristupa fitnes studiju ili nekom trening centru. Korporativni wellbeing zahtijeva holistički pristup koji prožima svaki aspekt vaše organizacije. Ovo je tema o kojoj detaljno razgovaramo sa svojim korporativnim klijentima, a ovdje donosimo nekoliko ključnih strategija koje daju odgovor na pitanje kako unaprijediti angažman zaposlenika i izgraditi uspješnu wellbeing kulturu koja podržava fizičko, mentalno i emocionalno zdravlje vaših zaposlenika:
1. Uključenost rukovodilaca kompanije:
Rukovodstvbo igra ključnu ulogu u oblikovanju kulture, a time i wellbeing kulture organizacije. Kako bi integrisao wellbeing kulturu, ključno je da najviši menadžment vodi primjerom i, prilikom donošenja odluka,daje prednost wellbeing-u zaposlenih. Kada rukovodioci pokažu istinsku posvećenost zdravlju zaposlenih i ravnoteži između poslovnog i privatnog života, to postavlja ton za cijelu organizaciju i dodatno motiviše i podstiče zaposlenike da učine isto.
2. Angažman zaposlenih:
Uključite zaposlene u osmišljavanje i implementaciju wellbeing inicijativa kako biste osigurali da odabrane inicijative zadovoljavaju njihove jedinstvene potrebe i preferencije. Potaknite otvorenu komunikaciju, redovno prikupljajte povratne informacije i prepoznajte i slavite uspjehe kako biste povećali angažman zaposlenika i učinili da se osjećaju cijenjenim i podržanim.
3. Sveobuhvatni wellbeing programi:
Wellbeing programi koji se bave fizičkim i mentalnim zdravljem su od suštinskog značaja za promicanje ukupnog zdravlja zaposlenih. Standardne inicijative obuhvataju aktivnosti kao što su fitnes izazovi, radionice o različitim temama, sesije sa ciljem podizanja svijesti, ergonomske procjene i pristup uslugama savjetovanja.Međutim, ukoliko želite napraviti veliki iskorak, osigurajte da vaši uposlenici imaju mogućnost realizacije različitih testiranja i procjena, na osnovu kojih će biti moguće prilagoditi programe kako bi zadovoljili različite, individualne potrebe vašeih uposlenika. Naravno, to znači da treba da obezbijedite resurse koji osnažuju zaposlenike da daju prioritet svom zdravlju i općem blagostanju (wellbeing).
4. Okvirni pristup:
Uspostavite jasne politike koje podržavaju wellbeing zaposlenih i ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Osigurajte da politike koje se odnose na fleksibilno radno vrijeme, opcije rada na daljinu, plaćeno slobodno vrijeme za dane mentalnog zdravlja i pristup zdravstvenim uslugama zaista budu na raspolaganju. Iskomunicirajte sve to prema svojim uposlenicima i stvorite okruženje u kojem se zaposleni osjećaju ugodno da traže pomoć kada je to potrebno i znaju da je njihovo blagostanje (wellbeing) glavni prioritet za organizaciju.
5. Pratite realizaciju:
Redovno analizirajte (procjenjujte) uticaj vaših wellbeing inicijativa kako biste procijenili njihovu efikasnost i donosili kvalitetne odluke za kontinuirano poboljšanje. Prikupljajte povratne informacije od zaposlenika putem anketa, analizirajte ključne metrike kao što su stope izostanaka zaposlenih, fluktuacije i nivoi angažmana i koristite stečene uvide kako biste poboljšali svoje programe i osigurali da što bolje zadovoljavaju potrebe vaših zaposlenika.
Ukratko, usvajanjem sveobuhvatnog pristupa koji uključuje podršku rukovodstva, angažman zaposlenika, prilagođene programe, snažne politike i posvećenost mjerenju i evaluaciji, možete postaviti temelje za wellbeing kulturu, koja povećava angažman i zadovoljstvo zaposlenika, potiče pozitivno radno okruženje i osiguravadugoročni uspjeh vaše organizacije, što se naročito manifestuje kroz izraženu lojalnost uposlenika.
Comments